Αγαπητέ Θεέ…

agapite-thee.jpegΞεκινάει έτσι:

‘Αγαπητέ θεέ,
Με λένε Όσκαρ, είμαι δέκα χρονών, έχω βάλει φωτιά στη γάτα, στο σκύλο, στο σπίτι (αν δεν κάνω λάθος έχω ψήσει και τα χρυσόψαρα), κι αυτή είναι η πρώτη φορά που σου γράφω, γιατί μέχρι σήμερα, λόγω του σχολείου, δεν είχα χρόνο.
Σου το λέω ευθύς εξαρχής: σιχαίνομαι να γράφω. Για να γράψω, πρέπει πραγματικά να είμαι αναγκασμένος να το κάνω• γιατί το γράψιμο είναι γιρλάντα και στολίδι και μεταξωτή κορδέλα. Τι άλλο είναι το γράψιμο από ένα ωραιοποιημένο ψέμα; Το γράψιμο είναι για τους μεγάλους…’

Και προς το τέλος:

‘Αγαπητέ Θεέ,
Σήμερα είμαι εκατό χρονών. Όσο και η θεία Ροζ. Κοιμάμαι πολύ, αλλά αισθάνομαι καλά.
Προσπάθησα να εξηγήσω στους γονείς μου ότι η ζωή είναι ένα περίεργο δώρο. Στην αρχή, το υπερεκτιμάμε αυτό το δώρο: πιστεύουμε ότι αποκτήσαμε την αιώνια ζωή. Μετά, το υποτιμάμε: το βρίσκουμε χάλια, πολύ μικρό, είμαστε σχεδόν έτοιμοι να το πετάξουμε. Στο τέλος, καταλαβαίνουμε ότι δεν ήταν δώρο, αλλά δάνειο. Και τότε, προσπαθούμε να το αξιοποιήσουμε. Το λέω εγώ, που ξέρω τι λέω, γιατί έχω πατήσει τα εκατό. Όσο γερνάμε, τόσο πρέπει να δείχνουμε ότι έχουμε το χάρισμα να εκτιμήσουμε τη ζωή. Πρέπει να εκλεπτυνόμαστε, να γινόμαστε καλλιτεχνικές φύσεις…’

Διάβασα το συγκεκριμένο βιβλίο, ‘Αγαπητέ Θεέ’ του Ερίκ Εμανουέλ Σμιτ (πρωτότυπος τίτλος ‘Oscar et la dame rose’), μέσα στο Σαββατοκύριακο που μας πέρασε. Δεν είναι ογκώδες βιβλίο. Ίσα-ίσα. Μαγεύτηκα. Απλή γραφή, υποτίθεται ότι είναι τα γράμματα που γράφει ένας μικρός, ο Όσκαρ, στο Θεό τις τελευταίες ημέρες της ζωής του, που όμως δίνουν ανάγλυφα την μαγεία της ζωής, την μαγεία των σχέσεων και την μαγεία της συντροφικότητας. Μακάρι, να γράφονταν και να εκδίδονταν συχνά τέτοια βιβλία.

14 comments on “Αγαπητέ Θεέ…

  1. Αγαπητέ,
    Έστω και καθυστερημένα
    Σου εύχομαι
    Χρόνια Πολλά
    Και πάντα ευτυχισμένα

    Νερό να πίνεις και
    στο στόμα σου
    να γίνεται σαμπάνια
    και οι επιτυχίες σου
    να σκάνε και την Πάνια

    Χαρτί να πιάνεις και
    στα χέρια σου
    να γίνεται ευρώ
    και με τα πολλά τα φράγκα σου
    ν’ αγοράσεις ομολογιακό.

  2. καλησπέρα σας…

    @ελαφίνι
    δεν το έχω διαβάσει…
    μπορεί όμως…

    @άννα-μαρία
    έτσι είναι…
    στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο μικρός Όσκαρ, δίνει μαθήματα βίωσης ζωής σε όλους μας…
    και υποστηρίζει αυτό ακριβώς που λες…
    έχουμε έλλειψη εκτίμησης της ζωής μας…

    @θαλασσομπερδεμένη
    ναι…
    διαβάζεται μονορούφι…

    @αγαπημένη μου
    τα επιτόκια, εμείς τα ορίζουμε…
    στο χέρι μας είναι να δίνουμε μεγάλο ή μικρό…

    @ονείρων γη
    ακριβώς…
    έτσι λέει ο μικρός Όσκαρ…
    έτσι είναι το μυστικό του Θεού…

    @πασκάλ
    ευχαριστώ φίλτατε…
    να είσαι καλά…
    ευχαριστώ και για το ποίημα…
    μπορώ να το δώσω σε ένα φίλο συνθέτη, να του βάλει μουσική, να το πάμε στην Πάνια;;;

    @αναστασία
    αυτό πιστεύω και ‘γω, όπως είπα παραπάνω…
    εμείς χειριζόμαστε το δάνειο…
    εμείς το ξεπληρώνουμε, εμείς το αποπληρώνουμε…

    την καληνύχτα μου…

  3. …Αγαπητέ Θεέ, μακάρι να σε καταλάβαιναν όλοι..
    Ο κόσμος θα ήταν καλύτερος..
    Όσκαρ σου ζητώ συγνώμη, που γεννήθηκα (όπως πολλοί άλλοι) τυχερός και αδύναμος.
    Λυπάμαι για την > σου.. Με περισσότερο λυπάμαι που είμαι το λίγος μπροστά σου!

  4. καλησπέρα…

    @πάνος
    είναι μία στάση ζωής προς παραδειγματισμό…
    χρειάζεται δύναμη ψυχής για να αντιμετωπίζεις το αναπόφευκτο έτσι…
    και λίγη τρέλλα βέβαια…

    @ελαφίνι
    το είδα και σε ευχαριστώ πολύ…
    θα ψάξω να το βρω και στα ελληνικά…
    να είσαι καλά…

    @έρωτας
    αξίζει πιστεύω, αλλιώς δεν θα το έκανα…
    εγώ ευχαριστώ…

    την καληνύχτα μου…

  5. Πολύ ωραίο βιβλίο πραγματικά! Είχα την τύχη να το δω σε θεατρικό πριν μερικά χρόνια. Μπορεί όμως κάποιος να μου πει που μπορώ να βρω το βιβλίο? Έχω ψάξει σε βιβλιοπωλεία και δεν το έχω πετύχει πουθενά. Αν ξέρει κάποιος ας μου πει. Ευχαριστώ!

  6. Ena polu kalo vivlio(mathima zwhs) to opoio sou thimizei oti eisai zwdanos kai auto einai pou metraei,se kanei na deis th zwh me ena diaforetiko prisma giati dysthxws oi anthrwpoi shmera ksexname na doksazoume to theo pou eimaste zwdanoi giati thewroume polla pragmata dedomena mesa se auta kai th zwh enw den einai.H zwh einai to polythmotero dwro pou dothike ston anthrwpo kai apo thn arxaiothta akoma ekshmneite(logia Axilea apo thn Iliada tou Omhrou h zwh mega kallo kai wraio).Osoi meta thn anagnwsh autou tou vivliou stoxasthkan estw kai gia ligo ta mynhmata ta opoia elavan nomizw oti boroun na me adilhphthoun plhrws…!!!Mhn ksexname oti ta oria zwhs kai thanatou einai toso reusta wste h metavash apo th mia katastash sthn allh na fadazei thema merikwn deuteroleptwn as dokazoume thn kathe mera pou zoume kai pou vlepoume ton hlio na anatelei…!!!!

Σχολιάστε

