Γυναίκα ταραντούλα…

tarantula-by-aj-lia.jpegΈνα ακόμη άκουσμα τραγουδιού. Μία ακόμη συγκινησιακή φόρτιση, που με οδήγησε να γράψω το κείμενο που ακολουθεί. Να μπλέξω εικόνες και ήχους. Στίχους και προσωπικές σκέψεις. Στην κρίση σας αφήνομαι…

– Είσαι εδώ;
– Σε μένα μιλάς;
– Ναι, σε σένα.
– Εδώ είμαι, δεν με βλέπεις;
– Σε έχασα προς στιγμή.
– Εδώ ήμουν πάντα.
– Μπορεί να ήσουν εδώ, αλλά έκανες ανεπαίσθητη παρουσία. Σχεδόν, χαμένος.
– Σε άφησα να λειτουργήσεις μόνος σου.
– Και δεν λειτούργησα;
– Εσύ θα μου πεις;

Μια μέρα ήρθε στο χωριό γυναίκα ταραντούλα
κι όλοι τρέξαν να τη δουν.
άλλος της πέταξε ψωμί
κι άλλοι της ρίξαν πέτρα
απ’ την ασχήμια να σωθούν.

Κι ένα παιδί της χάρισε ένα κόκκινο λουλούδι,
ένα παιδί
Ένα παιδί της ζήτησε να πει ένα τραγούδι,
ένα παιδί

– Όλα πήγαν καλά. Και εντός και εκτός.
– Το πιστεύεις αυτό;
– Ναι.
– Εντάξει τότε. Δεν θα φέρω αντιρρήσεις.
– Έχεις αντιρρήσεις;
– Ναι.
– Πες τις τότε, τι περιμένεις;

Κι είπε ποτέ σου μην τους πεις
τι άσχημοι που μοιάζουν,
αυτοί που σε σιχαίνονται
μα στέκουν και κοιτάζουν.

Κι είπε ποτέ σου μην κοιτάς
τον άλλον μες τα μάτια,
γιατί καθρέφτης γίνεσαι
κι όλοι σε σπαν’ κομμάτια.

– Και που θα τις πω, τι θα καταλάβεις; Έτσι κι’ αλλιώς, κάνεις πάντα του κεφαλιού σου. Δεν σκέφτεσαι.
– Όχι. Θα τις πεις. Να ξέρω.
– Τις ξέρεις πολύ καλύτερα από εμένα. Αφού, εσύ είμαι εγώ και ‘γώ είμαι εσύ.
– Τότε γιατί μου μιλάς έτσι;
– Προσπαθώ να σε αφυπνίσω.
– Από τι;
– Από σένα.
– Από μένα;

Μια μέρα ήρθε στο χωριό
άγγελος πληγωμένος.
Τον φέρανε σε ένα κλουβί
κι έκοβε εισιτήριο ο κόσμος αγριεμένος,
την ομορφιά του για να δει.

Κι ένα παιδί σαν δάκρυ ωραίο αγγελούδι,
ένα παιδί
Ένα παιδί του ζήτησε να πει ένα τραγούδι,
ένα παιδί

– Ναι. Δεν το βλέπεις; Είσαι ικανός και για το καλύτερο και για το χειρότερο. Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.
– Είμαι διπρόσωπος;
– Όχι διπρόσωπος. Δισυπόστατος θα έλεγα.
– Και τότε, γιατί δεν βοηθάς να διορθώσω την άσχημη πλευρά μου και να κάνω πάντα το σωστό. Να είμαι πάντα σωστός.
– Δεν είναι θέμα διόρθωσης. Είναι θέμα επιλογής. Πρέπει να επιλέγεις το σωστό και όχι να είναι μονόδρομος. Τότε μιλάμε για ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

Κι είπε αν θέλεις να σωθείς
από την ομορφιά σου,
πάρε τσεκούρι και σπαθί
και κόψε τα φτερά σου.

Κι είπε ποτέ σου μην κοιτάς
τον άλλο μες τα μάτια,
γιατί καθρέφτης γίνεσαι
κι όλοι σε σπαν’ κομμάτια.

– Θα προτιμούσα τον μονόδρομο.
– Ο μονόδρομος δεν χαρίζει συγκινήσεις. Κάθε άλλο. Η επιλογή της διαδρομής χαρίζει την ολοκλήρωση.
– Και μπορώ να επιλέγω διαδρομή;
– Μπορείς. Αρκεί να το θέλεις.

(οι στίχοι που μπλέκονται, είναι του Αλκίνοου, από τον ‘Καθρέφτη’)

(‘Tarantula’ by Aj Lia)

12 comments on “Γυναίκα ταραντούλα…

  1. καλησπέρα φεγγαραγκαλιασμένη μου…
    εξαρτάται πως ορίζεις το σωστό…
    με βάση εσένα ή με βάση τους άλλους…
    προτιμώ να τα έχω καλά με τον εαυτό μου και να κάνω το σωστό, όπως πιστεύω εγώ…

  2. Αυτή τη φορά θα σταθώ στο πως έπλεξες το κείμενο με το μοναδικό αυτό κομμάτι και τον αγαπημένο μου στίχο «Ποτέ σου μην κοιτάς τον άλλο μες στα μάτια γιατί καθρέφτης γίνεσαι και όλοι σε σπαν κομμάτια»….Το αν θες ή όχι να κάνεις το σωστό..είναι άλλη κουβέντα, μεγάλη, αλλά κατάδική σου.
    Καλημέρα γιώργο μου 🙂

  3. Ποιος κρίνει αν αυτό που θα επιλέξεις είναι το σωστό ή όχι. Μπορεί για σένα να είναι για κάποιον άλλο να μην είναι. Δεν υπάρχουν απόλυτα στις επιλογές μας , μόνο στα μαθηματικά.
    Το κείμενο σου είναι σαν ένα πλεχτό με χρυσή και κόκκινη κλωστή, όμορφα φταγμένο.

    Καλημέρα 🙂

  4. «Η επιλογή της διαδρομής χαρίζει την ολοκλήρωση.»
    ναι, σιγουρα ναι…
    αλλα αν δεν εισαι και ολοκληρωμενος τι επιλογη να κανεις;
    με λες;;;;
    με τι κριτηρια;
    μισα; θολα; αντιθετα;

    φαυλος κυκλος οι σκεψεις μου σημερα…
    αστο…

    -καταπληκτικος οπως παντα… θα στο λεω και ας κοκκινιζεις…-
    🙂

  5. Δεν πειράζει.. ας κάνεις και λάθη. Μέσα απ΄ τα λάθη κανείς σμιλεύεται σαν προσωπικότητα. Ευτυχώς που υπάρχουν τα σταυροδρόμια και η ζωή δεν είναι μονόδρομος. Άλλωστε, κάποιες φορές δε θες καν να προχωρήσεις…

  6. καλε μου Γιωργο πανω απο ολα να τα εχεις καλα με εσενα και να κανεις αυτο που θα σε κανει να εισαι εσυ καλα με τον εαυτο σου και μετα για τους αλλους…
    Εξ αλλου τα λαθη ειναι για μας …
    μαθαινουμε απο αυτα και σιγουρα μπορουμε να καταφερουμε να γινουμε καλυτεροι..

    καλο ξημερωμα καλε μου.

  7. καλημέρα μας…

    @bebe
    και δικός μου αγαπημένος στίχος…
    όλα είναι δύσκολα…
    χρειάζονται αποφάσεις και πράξεις…

    @ταραντέλα
    το ‘σωστό’ κρίνεται από προσωπικά δεδομένα…
    είναι υποκειμενικό…
    και εκεί εστιάζεται και η προσπάθεια…
    να τα έχεις καλά με τον εαυτό σου…
    σ’ευχαριστώ γλυκειά μου…

    @δανάη
    σ’ευχαριστώ για το δώρο καλή μου…
    σ’ευχαριστώ…

    @ζωή ψιθυριστή
    ποίηση και λόγος…
    όπως μπορείς να εκφραστείς καλύτερα…

    @αγαπημένη μου
    με τα κριτίρια που έχεις εκείνη τη στιγμή…
    κανένας δεν γεννήθηκε παντογνώστης και σοφός…
    η διαδρομή σου χαρίζει πλήρη αυτογνωσία και εμπειρία…
    σ’ευχαριστώ αγαπημένη μου, κι’ας κοκκινίζω…

    @στροφή
    με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο καλή μου…
    έτσι είναι…
    απλά, εστιάζω σε συμπεριφορές που είναι εκτός των πεποιθήσεών μου…
    απλά…

    @ζουφίτσα
    ακριβώς ζουφίτσα μου…
    ακριβώς…
    χαίρομαι που ξανάρθες…

    την καλημέρα μου σε όλους σας…

Σχολιάστε

