Ρωτώντας μαθαίνεις…

mona-lisa-detail-by-leonardo-da-vinci.jpegΤελικά, πρέπει να ρωτάς για να μαθαίνεις τον άλλο. Δεν είναι όμως αδιακρισία; Όχι. Αρκεί η πρόθεση να είναι ευγενής. Η καλή φίλη ταραντέλα το αποτόλμησε, δίνοντάς μου το ‘Ερωτηματολόγιο του Proust’ και να το αποτέλεσμα:

1. Η απόλυτη ευτυχία για σας είναι;

Απόλυτη ευτυχία; Υπάρχει; Κι’ αν υπάρχει, πως βιώνεται; Κάθε φορά ανανεώνεται και κάθε φορά επαναπροσδιορίζεται…

2. Τι σας κάνει να σηκώνεστε το πρωί;

Η αίσθηση ότι είμαι ζωντανός. Ότι υπάρχω και ζω…

3. Η τελευταία φορά που ξεσπάσατε σε γέλια;

Με μένα ή με τους άλλους;;;

4. Το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σας είναι;

Το πάθος…

5. Το βασικό ελάττωμά σας;

Ότι προσπαθώ να βιώνω τα πάθη μου…

6. Σε ποια λάθη δείχνετε τη μεγαλύτερη επιείκεια;

Στα δικά μου, φυσικά…

7. Με ποια ιστορική προσωπικότητα ταυτίζεστε περισσότερο;

Είμαι πολύ μικρός για να τολμήσω να συγκριθώ με κάποια ιστορική προσωπικότητα, που άφησε αναλλοίωτο το σημάδι της στην Ανθρώπινη Ιστορία…

8. Ποιοι είναι οι ήρωές σας σήμερα;

Οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας. Αυτοί, που μέσα από αντιξοότητες, μπορούν και μεγαλώνουν παιδιά και ανασταίνουν ανθρώπους…

9. Το αγαπημένο σας ταξίδι;

Του μυαλού μου. Εκεί, που δεν χωράνε σύνορα και όρια…

10. Οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;

Λιλή Ζωγράφου, Αχιλλέας Κυριακίδης, Γιάννης Ξανθούλης, Μάρω Βαμβουνάκη…

11. Ποια αρετή προτιμάτε σε έναν άντρα;

Να έχει ‘μπέσα’…

12. … και σε μια γυναίκα;

Να είναι γυναίκα…

13. Ο αγαπημένος σας συνθέτης;

Μάνος Χατζιδάκις…

14. Το τραγούδι που σφυρίζετε κάνοντας ντους;

Συνήθως, κανένα. Απολαμβάνω την ηρεμία της απομόνωσης…

15. Το βιβλίο που σας σημάδεψε;

Δεν είναι κάποιο συγκεκριμένο. Κάθε ένα από τα βιβλία που έχω διαβάσει, έχουν αφήσει ένα μικρό ή ένα μεγάλο σημάδι στην ψυχή μου…

16. Η ταινία που σας σημάδεψε;

Σημάδεψε όχι. Θυμάμαι συχνά με αγάπη και γλυκύτητα τις ταινίες ‘Σινεμά ο Παράδεισος’ με τον Φιλίπ Νουαρέ & ‘Συρανό ντε Μπερζεράκ’ με τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ…

17. Ο αγαπημένος σας ζωγράφος;

Leonardo Da Vinci…

18. Το αγαπημένο σας χρώμα;

Το γαλάζιο της θάλασσας και του ουρανού…

19. Ποια θεωρείτε ως τη μεγαλύτερη επιτυχία σας;

Το ότι είμαι άνθρωπος…

20. Το αγαπημένο σας ποτό;

Λευκό κρασί…

21. Για ποιο πράγμα μετανιώνετε περισσότερο;

Για όσα μπορούσα να κάνω και δεν έκανα…

22. Τι απεχθάνεστε περισσότερο απ’ όλα;

Το ‘δήθεν’…

23. Όταν δεν γράφετε, ποια είναι η αγαπημένη σας ασχολία;

Ακούω μουσική ή διαβάζω…

24. Ο μεγαλύτερος φόβος σας;

Ο θάνατος των προσφιλών μου προσώπων…

25. Σε ποια περίπτωση επιλέγετε να πείτε ψέματα;

Συνήθως ποτέ, όσο κι’ αν κοστίζει…

26. Ποιο είναι το μότο σας;

Ότι έγινε, έγινε. Δεν γυρνάει πίσω. Δεν αλλάζει. Ας κοιτάξουμε μπροστά…

27. Πώς θα επιθυμούσατε να πεθάνετε;

Χωρίς να ταλαιπωρήσω άλλους ανθρώπους. Όρθιος…

28. Εάν συνέβαινε να συναντήσετε τον Θεό, τι θα θέλατε να σας πει;

Πόσο δίκαιος ή άδικος ήμουν στη ζωή μου…

29. Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεστε αυτόν τον καιρό;

Πρέπει να διαθέτεις ‘πνεύμα’ για να είσαι σε πνευματική κατάσταση. Και ‘γώ, δεν ξέρω αν διαθέτω…

Ευχαριστώ πολύ ταραντέλα…

(‘Mona Lisa’ (detail) by Leonardo Da Vinci)

10 comments on “Ρωτώντας μαθαίνεις…

  1. καλησπέρα σας…

    @αγαπημένη μου
    έτσι είναι αγαπημένη μου…
    όποιος ρωτάει, μαθαίνει…
    αμ’ πως…

    @φεγγαραγκαλιασμένη
    να προσθέσω μία απάντηση φεγγαραγκαλιασμένη μου;;;
    αμέσως…
    είναι πολύ πρόσφατη η ‘εμπλοκή’ μου με το γράψιμο…
    εμπνέομαι από οτιδήποτε κεντρίζει τα νεύρα του μυαλού και της ψυχής μου…
    και τέλος, όσον αφορά την διείσδυσή μου στην γυναικεία σκέψη, έχει να κάνει με την μεγάλη μου αγάπη για τις γυναίκες…
    ακούω, καταλαβαίνω, εκφράζω, διακρίνω…
    αυτά…

  2. ακους,καταλαβαινεις,εκφραζεις,διακρινεις..
    τοσο λεπτα που ειναι τα σημεια που διακρινεις..!!
    ειναι ζηλευτη ικανοτητα αυτη..για σπανια δεν ξερω..αλλα πολυ ζηλευτη..
    θα σ εχει βοηθησει πολυ στην προσωπικη σου ζωη φανταζομαι..
    ευχαριστω για την απαντηση..

  3. Όταν δεν ξέρεις καλό είναι να ρωτάς, η παγίδα είναι όταν δεν είσαι προετοιμασμένος για την απάντηση που θα ακούσεις.

    Θα προσπαθήσω όταν ρωτώ να περιμένω οποιαδήποτε απάντηση και όχι αυτές που με βολεύουν.

    Να’ σαι καλά γιώργο, να διαβάζουμε και να μαθαίνουμε από αυτά που γράφεις

    Καλό βράδυ

  4. καλησπέρα και πάλι…

    @φεγγαραγκαλιασμένη
    μαθαίνω καθημερινά καλή μου…
    προσπαθώ…
    τώρα, αν με έχει βοηθήσει, δεν ξέρω…
    σ’ευχαριστώ πολύ πάντως…
    και να προσέχεις την σοκολάτα…

    @θαλασσομπερδεμένη
    βρίσκεις μπερδεμενάκι μου;;;
    ευχαριστώ πολύ…

    @ταραντέλα
    ελπίζω, ότι οι απαντήσεις μου δεν σου προκάλεσαν κάποια επώδυνη έκπληξη…
    και σίγουρα, αυτό που εκφράζεις, είναι μία στάση ζωής πολύ ενσυνείδητη…
    ευχαριστώ ταραντέλα μου…

  5. Ένας φίλος μού συνέστησε το blog σου, και διάβασα τ’ όνομά μου μεταξύ των αγαπημένων σου συγγραφέων.
    Σου γράφω για να σ’ ευχαριστήσω.
    Αχιλλέας Κυριακίδης

Σχολιάστε

