Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα…

the-seven-deadly-sins-by-thomas-ferrin.jpgΛαγνεία (luxuria)
Ήσουν εκεί, καθισμένη στην πολυθρόνα, αναπαυτικά, στο απέναντι τραπέζι. Γέλαγες ακατάπαυστα. Με ανέκδοτα ανούσια και γλυκανάλατα. Μάλλον ήθελες να μου τραβήξεις την προσοχή. Το κατάφερες. Το ήξερες. Πάντα ήσουν σίγουρη για τις κινήσεις σου. Και μάλιστα, όπως διαπίστωσα αργότερα, ποτέ δεν έκανες κάτι χωρίς να έχεις προβλέψει την έκβαση του αποτελέσματος.
Και ‘γω έπεσα επάνω στην γοητεία σου. Με φόρα μικρού παιδιού που τρέχει επάνω στο παιχνίδι του. Χωρίς περιορισμούς ήθελα να γευτώ αυτό που τα μάτια μου έβλεπαν και τα αυτιά μου άκουγαν να κελαρύζει απέναντί μου. Σε πόθησα από την πρώτη στιγμή.

Απληστία (avaritia)
Θολή ματιά. Έλλειψη διορατικότητας. Στο είπα. Πήρα φόρα και έπεσα επάνω σου. Χωρίς να βλέπω, να διαβλέπω και να προβλέπω. Πρόσεχα τα μάτια σου, χωρίς να τα διαβάζω. Χωρίς να βλέπω μέσα τους. Χωρίς να μπορώ να κρίνω τις ματιές σου, τα βλέμματά σου. Άπληστα χόρταινα τον τρόπο σου. Και ‘σύ μοναδικά με συντόνιζες με την ιδιορρυθμία και την διάθεσή σου.

Λαιμαργία (gula)
Θυμάμαι την πρώτη μας φορά επάνω στο κρεβάτι. Το απαλό σου δέρμα να αναριγεί κάτω από το τρεχαλητό της παλάμης μου επάνω του. Να σκληραίνουν οι ρώγες σου όταν τις ρούφαγα στο στόμα μου και τις δάγκωνα απαλά με τα δόντια μου. Και ‘γω να νοιώθω σαν τον λιμασμένο επαίτη που του προσφέρουν τόσα καλούδια που δεν τα βάζει ο νους και λαίμαργα απλώνει τα χέρια του να φάει όσα περισσότερα μπορεί.

Οκνηρία (acedia)
Απολάμβανα. Εσένα, εμένα, εμάς. Γιατί να το κρύψω; Ποτέ δεν το έκρυψα. Θυμάσαι; Και από την μεγάλη απόλαυση, μεταβλήθηκα σε λίμνη στάσιμη. Σε κορμί εν υπνώσει. Και μαζί με το κορμί και η ψυχή. Φοβόμουν να κουνηθώ μήπως και χάσω εσένα. Τελικά, έχασα εμένα.

Οργή (ira)
Και η οκνηρία μου μεταβλήθηκε σε οργή. Σε οργή μου. Από μένα για μένα. Για τον εαυτό μου. Για το πώς είχα καταντήσει. Σιχάθηκα κάθε μου έκφανση. Παρατηρούσα στον καθρέφτη τον εαυτό μου και δεν αναγνώριζα εμένα. Και πήρα απόφαση. Να φύγω, να ξεφύγω, να διαφύγω. Και έκανα πράξη το πείσμα μου. Όπως είχα κάνει πράξη και την παράδοσή μου.

Ζήλεια (invidia)
Και έφυγα. Τα κατάφερα. Αλλά το βλέμμα μου παρέμενε εκεί. Επάνω σου. Δίπλα σου. Γύρω σου. Το ένοιωθες. Κάπου-κάπου μου το έλεγες. ‘Σε νοιώθω κοντά μου, αν και δεν είσαι δίπλα μου’ μου αποκρινόσουν με χάρη όταν μιλάγαμε στο τηλέφωνο. Ήθελα να είμαι δίπλα σου. Γιατί να μην το παραδεχτώ; Ζήλευα που ήσουν μακριά μου. Όμως, είχα πάρει μία απόφαση. Με πονούσε, αλλά την είχα πάρει. Ζήλευα, αλλά έπρεπε να εμμείνω στην απόφασή μου.

Αλαζονεία (superbia)
Και επέμεινα και έμεινα. Μακριά σου. Χώρια σου. Αποδεσμεύτηκα. Οριστικά και αμετάκλητα. Και τώρα, αποστασιοποιημένος από την σχέση μας, το ομολογώ. Δεν πρόκειται να ξαναπέσω στο ίδιο λάθος!

Τα αμαρτήματα ονομάζονται «θανάσιμα» γιατί σύμφωνα με την εκκλησία μπορούν να στερήσουν τη θεία χάρη και να οδηγήσουν στην αιώνια καταδίκη της ψυχής του ανθρώπου, εκτός αν συγχωρεθούν με την εξομολόγηση. Και αμαρτία εξομολογούμενη δεν χρεώνεται σαν αμαρτία…

(πληροφορίες άντλησα από την Βικιπαίδεια)

(‘The Seven deadly Sins’ by Thomas Ferrin)

4 comments on “Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα…

  1. Κόντρα στα 7 θανάσιμα αμαρτήματα , έρχονται οι 7 …. ουράνιες Αρετές …. Ιδού :
    Λαγνεία … vs … Αγνότητα
    Απληστία …vs …Αγαθοεργία
    Λαιμαργία … vs …Εγκράτεια
    Οκνηρία … vs … Ζήλος
    Οργή … vs … Ανοχή
    Ζήλεια … vs … Καλοσύνη
    Αλαζονεία … vs …Ταπεινοφροσύνη
    ————————-
    Mέρες που είναι , ας τις αναφέρουμε κι αυτές … (τις Αρετές , εννοώ)
    ————————-
    Καλές γιορτές
    Υγεία
    Χαρά
    Ειρήνη (γύρω μας και μέσα μας)

Σχολιάστε

