Στίγματα και ψήγματα…

Ένας απρόσκλητος αναστεναγμός φωλιάζει τις τελευταίες ημέρες μέσα στα σωθικά μου. Φυσάω με δύναμη να τον βγάλω από μέσα μου. Δεν δύναμαι. Αντιστέκεται σθεναρά στις προσπάθειές μου.

Πάλη με τον εαυτό μου ή πάλη με το εγώ μου; Αναπροσαρμογή στόχων και σκοπεύσεων. Εύκολο ακούγεται. Ποιος όμως είναι εκείνος που μπόρεσε να το κάνει εν μία νυκτί;

Ένα κεφάλι βαρύ και δυο μάτια που δεν ανοίγουν. Ένα Σαββατοκύριακο έγκλειστος σε ένα γραφείο, μπροστά από ένα υπολογιστή. Ανέξοδα αδιέξοδα για εκείνους που έχουν μετατρέψει την ζωή τους σε ένα στίβο επαγγελματικό. Όχι. Εγώ δεν είμαι έτσι. Θέλω να φύγω. Θέλω να ξεφύγω.

Κραυγή στο πουθενά. Κραυγή από το πουθενά. Θα τους ξαφνιάσω. Το έχω βάλει σκοπό. Απότομα. Θα φωνάξω και θα διαλυθούν όλα. Και όλοι. Αυτοί που την ζωή μου θέλησαν ενέχυρο των δικών τους φόβων και προσδοκιών. Και ‘γώ τους την έδωσα απλόχερα χωρίς να κρατήσω άμυνες. Που ποτέ δεν έμαθα. Που ποτέ δεν μου τις δίδαξε κανένας.

Δεν μπορώ να διαβάσω πλέον. Οι οφθαλμοί μου έμαθαν να διακρίνουν pixel και όχι γράμματα. Στίγματα και ψήγματα. Μιας άλλης εποχής. Έξω από εμένα.

Φωνάζω. Ξεφυσάω. Πνίγομαι…

(‘The scream’ by Edvard Munch)

13 comments on “Στίγματα και ψήγματα…

  1. «…την ζωή μου θέλησαν ενέχυρο των δικών τους φόβων και προσδοκιών. Και ‘γώ τους την έδωσα απλόχερα χωρίς να κρατήσω άμυνες. Που ποτέ δεν έμαθα. Που ποτέ δεν μου τις δίδαξε κανένας…»
    ——————————————-
    Δυστυχώς φίλε Γιώργο , αυτού του είδους οι τακτικές , έτσι και εφαρμοσθούν μια φορά , δεν έχουν και …»σοβαρό» πισογύρισμα . Μια φορά αν «δώσεις» απλόχερα χωρίς να κρατήσεις τις άμυνές σου , έχεις μπει στο δρόμο της αέναης προσφοράς … Δεν θέλω να πω , πως είσαι «θύμα» , απλά , «αναγνωρίζεσαι» πλέον στον περίγυρο , σαν ο άνθρωπος της προσφοράς . Και οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να «αναγνωρίζουν» εύκολα και με την … πρώτη , ποιος είναι αυτός που θα τους βοηθήσει και θα τους προσφέρει .
    Μείνε έτσι … Μόνο όταν μπορείς , δίνε στον εαυτό σου «διαλείμματα» … ανασύνταξης δυνάμεων (Συγχώρησε μου τον … συμβουλευτικό χαρακτήρα , αλλά η ηλικία μου μου δίνει το δικαίωμα της Συμβουλής) .
    Καλό μήνα .

  2. …ένας λυγμός που δεν βρίσκει διεξοδο να βγει, να γίνει δάκρυ, να φέρει την λύτρωση…
    …μια φωνούλα που θέλει να γίνει ουρλιαχτό, να σπάσει καθε κρυστάλλινη φυλακή που θωρακίζει την ψυχή…
    …αλλά…

  3. Γιώργο, το κείμενό σου αυτό… δεν ξέρεις πόσο με εκφράζει… νιώθω τα ίδια πράγματα… νιώθω κάθε λέξη που γράφεις. Πήρα και τα αντέγραψα και τα ξαναέγραψα και τα ξαναέγραψα… σα να ήθελα να τα χωνέψω… σαν να ήθελα να τα μάθω, ως μάθημα ιστορίας…
    Έχω έρθει πολλές φορές σε αυτό το σημείο, όμως πάντα, κάτι συμβαίνει και κάποιος με διακόπτει, και ξυπνώ από το όνειρο… αυτό που ονειρεύεσαι κι εσύ!
    Ένα σου λέω, όμως… η ζωή είναι όμορφη, παρόλες της κατρακύλες και τις κατσούφικες μέρες που περνάμε… να ξέρεις ότι θα έρθουν στιγμές που θα νιώσεις τόσο όμορφα… που δε θα έχεις τη δύναμη να καταγράψεις την ευτυχία σου!
    Γιώργο, Γιώργο, των 39 χρόνων, σε περνάω έναν ολόκληρο χρόνο… και άκου με, κάτι ξέρω κι εγώ!
    Σκέψου λίγο, τι συμβαίνει μέσα σου… γιατί νιώθεις έτσι; Βρες τρόπο να το ξεπεράσεις, μόνος, γιατί μόνοι είμαστε όλοι, σκέψου πως οι καλές και άσχημες στιγμές στη ζωή μας κυλούν σε ένα ρυάκι το οποίο βρίσκεται μπροστά μας… άλλοτε είναι φουσκωμένο και ξεχυλίζει από στενοχώριες και άλλοτε απο χαρές, πάντως ξεχυλίζει με κάτι.
    Σκέψου, λοιπόν, όταν ξεχυλίζει απο λύπη εσύ φύγε απο εκεί, πάνε κάπου αλλούν να μην πλημμυρίσεις, και όταν ξεχυλίζει από ευτυχία μείνε όσο μπορείς… να λάβεις όσο το δυνατόν περισσότερη ευτυχία…
    Είσαι, ιδιαίτερα προικισμένος άνθρωπος… αυτό δείχνουν τα λόγια σου. Κράτησέ το αυτό ως προσόν, γιατί σπανίζουν σήμερα αυτοί οι άνθρωποι… που τους έχουμε ανάγκη… Μείνει ευαίσθητος.
    Φιλιά,
    Ντορίτα

Σχολιάστε

